Müzik ve Enstrüman Dersi

Müzik ve Enstrüman Dersi

Özel Arnavutköy Fen Bilimleri olarak öğrencilerimize ''Müzik insanların evrensel dilidir, müzik ve ritim, yollarını ruhun gizli köşelerinde bulurlar.'' sözlerinden de hareketle en az bir enstrüman öğretimini gerçekleştirmeyi ve daha uzman bir eğitimle yola devam etmelerine yardımcı olmayı ilke edindik. Piyano, en alt seviyede evrensel gerçekleri ahşap, metal ve titreşimli hava yoluyla iletebilir. Huzur kelimesinin müziğe vurulmuş hâlidir piyano ve piyano ruhu arındırır. Okulumuzda merakı ve isteği olan, yeteneğine gem vuran tüm öğrencilerimize piyano başlangıç eğitimi verilip öğrencinin ilerlemesinin önü açılmaktadır. ...

Amacımız ve Eğitim Programımız

Amacımız ve Eğitim Programımız

“Butik Okul” prensibiyle hizmet gösteren, özel dersi lüks olmaktan çıkartıp bütün öğrencilere fırsat eşitliği sağlayarak bire bir eğitim ve bire bir ilgi veren okulumuzda eğitim tam gündür ve sınıflar 12-16-20 kişiliktir. * 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda Matematik (8 saat), İngilizce (8 saat), Fen (6 saat) ve Türkçe (8 saat) ders saatleri arttırılmıştır. * Verilen hazırlık takviyeleri ile öğrencilerimiz dışarıdan hiçbir ilave kaynağa ihtiyaç duymazlar. * Öğrencilerimizin gelişimleri, başarıları, sınav sonuçları ve ödevleri okulumuza ait eğitim portalı aracılığıyla internet üzerinden takip edilebilir. * Etüt ve takviye çalışmaları kapsamında 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda Matematik, İngilizce, Fen ve Türkçe ders saatleri arttırılmıştır. * Birinci yabancı Dil İngilizcedir. * İkinci yabancı Dil Almancadır. * Haftalık konu tarama testi yapılır. * Her üniteden sonra ünite değerlendirme sınavı yapılır. * 8. sınıf öğrencilerimiz için hafta içi programlarımıza ek olarak cumartesi günleri Liselere Geçiş Sınavı hazırlık çalışmaları kapsamında etütler yapılmaktadır. ...

Temel ve Uygulamalı Dersler

Temel ve Uygulamalı Dersler

TEMEL DERSLER * FEN VE TEKNOLOJİ Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerimizin fen ve teknolojinin doğasını anlaması amaçlanır. Fen bilimleri olarak bilinen fizik, kimya ve biyoloji bilimleri arasındaki ilişkiyi anlayan öğrencilerin bu ilişkiyi teknoloji ile bütünleştirmesi istenir. * MATEMATİK Okulumuzda matematik öğretiminin temel amacı; öğrencilerimizin bireysel farklılıklarını dikkate alarak matematiği sevmelerini sağlamak, çocuklarımızın bilgi, kavrama, analiz, sentez ve değerlendirme yapabilme güçlerini geliştirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisini onlara kazandırabilmektir. * TÜRKÇE Okulumuzda Türkçe dersleri öğrencilerin okuma-anlama becerilerini geliştirmeyi esas almaktadır. Bununla birlikte sınavlara yönelik dil bilgisi öğretimi yapılmaktadır. Türkçe dersinin kazanımlarını pekiştirmek amacıyla okulumuzda konunun özelliğine göre hazırlanan ders içi etkinlikler, akıllı tahta destekli işlenişler, yazma çalışmaları, ofis dersleri, münazaralar ve geziler başta olmak üzere çeşitli teknikler kullanılmaktadır. * SOSYAL BİLGİLER Sosyal bilgiler dersinin amacı; öğrencinin karşılaşabileceği sorunların çözümünde kullanabileceği bilgi, tutum ve becerilerini geliştirerek yaşadığı toplumla uyum içinde olmasını sağlamaktır. UYGULAMALI DERSLER * BEDEN EĞİTİMİ Beden eğitimi dersi öğrencilerin sportif beceri gelişimlerinin yanı sıra fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini sağlamayı hedefler. Koşu, atlama, atma, yürüme, sıçrama, yuvarlanma, dayanmalı aşma, kaldırma ve taşıma, tırmanma, asılma ve sallanma, denge alıştırmaları, top alıştırmaları ile öğrenciler beden eğitimi ve spor sağlık bilgilerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenir. * GÖRSEL SANATLAR Görsel sanatlar dersinin amacı yaratıcı, duyarlı, kendine güvenen, çevresini inceleyen ve algılayan, duygu ve sezgilerini ifade eden, yorumlayan, olumlu ilişkiler kuran, iş birliğine dayalı öğrenme tekniklerini geliştiren, ilkelere, sanata ve kültürel değerlere saygılı, sanat bilincine ve genel kültüre sahip bireyler yetiştirmektir. * MÜZİK Müzik eğitimindeki temel amaç, çocukta müzik sevgisini uyandırmak, hayal dünyasında müzik imgesini geliştirmek, ritim duygusunu ve kulak duyarlılığını fark etmesini sağlamak ve bunu geliştirmektir. * TEKNOLOJİ VE TASARIM Teknoloji ve tasarım dersi öğrencilerin estetik duyarlıklarını ve tasarım yeteneklerini geliştirmeleri için gözlem, araştırma, sorgulama, sonuç çıkarma ve yaratıcılık özelliklerine önem vererek ön planda tutar. Sanatsal duygu ve düşünceleri kazanmaları, öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilmeleri için öğrencilere fırsat verir. Grup çalışmaları ve ortak projeler yaparak birlikte iş yapmanın ve paylaşmanın keyfini yaşarız. * DRAMA Drama eğitimindeki amaç; özgüveni gelişmiş, özgün, özgür, disiplinler arası ilişki kurabilen, estetik algıya sahip bir bireyin oluşumuna katkıda bulunmaktır. Drama; bireyin kişilik kazanması, çevresini algılaması ve onunla bilinçli ilişkiye geçmesi, düşünceyi eyleme dönüştürme yeteneğini geliştirmesi, birlikte üretebilmeyi öğrenmesi, kendini en iyi şekilde ifade edebilmesi ve bedensel esneklik kazanmasında en önemli yollardan biridir. * ROBOTİK KODLAMA Robotik Kodlama eğitimi öğrencilerimize takım çalışması, proje temelli düşünme, matematik, bilim, problem çözme ve daha pek çok alanda beceri kazandırmaktadır. Öğrencilerimiz bu eğitimle kendi hayal ettikleri robot figürlerini tasarlarken elektronik dünyasının dili “kodlama yapmayı” öğrenecekler. Değişik eğlenceli oyunlarla ve materyallerle yapılan çalışmalar sonucunda çocukların mühendislik algıları oluşacak ve gelişecektir. Çocukların zekâ gelişimine destek olacak bu eğitim aynı zamanda onların yaratıcılıklarına ve akademik başarılarına da katkı sağlayacaktır. ...

Sosyal Etkinlikler

Sosyal Etkinlikler

Belirli Gün ve Hafta Kutlamaları- Millî bayram kutlamaları Değerler Eğitimi Okul Dergisi - Duvar Gazetesi Sosyal Sorumluluk Projeleri Geziler - Ders Dışı Etkinlikler (Sinema, Tiyatro vb.) ...

Ödev Politikası

Ödev Politikası

Okulumuzda öğrencilerimiz için evde tekrar yapma, haftalık ödev yapma ve kitap okuma süreleri belirlenerek öğrencilerimize eğitim koçluğu yapılır. *GÜNLÜK ÖDEVLER Okulumuzda günlük ödevler son ders saatinde (ödev ve test saati) yapılır, öğrenci evde ödeve vakit ayırmaz. Böylece öğrenci dinlenmeye vakit bulur, entelektüel gelişimini sağlar ve ailesi ile nitelikli zaman geçirir. Öğrenciye okul dışı zamanları için kitap okuma, sosyal sorumluluk projelerine katılma, ilgi alanıyla ilgili araştırma yapma gibi görevler verilir. *HAFTALIK ÖDEVLER *Hafta içi işlenen konuları tamamlamaya ve öğrenilen bilgileri uygulamaya yönelik hafta sonu ödevleri verilir. *Her ünite sonunda, konunun bütünüyle çalışılması ve daha iyi kavranması için ünite sonu ödevleri verilir. *Her bir konu bitiminde test yapılır. *Hafta sonu programlarında ve etütlerde yaz tatili için okunacak kitap listeleri ve yaz ödev kitapçıkları verilir. *Hafta sonu programlarında ve etütlerde verilen ödevler mutlaka kontrol edilir. Öğrencilerin yapamadıkları veya yanlış yaptıkları ödevler, öğretmenlerinin denetiminde öğrencilere tamamlatılır. ...

Ölçme Değerlendirme ve Rehberlik

Ölçme Değerlendirme ve Rehberlik

Öğrenci Tanıma Programı Öğrenciye uygulanan çeşitli değerlendirme testleri ve görüşmeler ile oluşturulan yol haritasını veli ile paylaşıyoruz. Sınıf öğretmenlerimizle iş birliği içinde düzenlediğimiz etkinlik, seminer ve drama çalışmaları ile eğitsel rehberlik hizmetlerimizi yürütmekteyiz. Sınıf öğretmenlerimizden aldığımız geri bildirimler ve gözlemlerimiz doğrultusunda öğrencilerimizi yakından tanımaya çalışıyor ve veli - okul - rehberlik servisi üçgeni içinde velilerimizle daima iletişim içinde oluyoruz. AKADEMİK ÇALIŞMALAR Aşağıdaki basamaklar doğrultusunda akademik çalışmalarımızı gerçekleştirmekteyiz: Bireysel öğrenme, Çoklu zekâ, Yabancı dil eğitimi, 2. yabancı dil eğitimi, Etüt çalışmaları, Bire bir ve grup çalışmaları, Dönüt ve düzeltme ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME Ders ve etkinliklere katılım gözlem formları, grup çalışmaları, akran değerlendirme çalışmalarının yanı sıra kazanım izlemeleri, yazılı sınavlar ve konu tarama sınavları ile öğrencinin edindiği eğitimle ilgili verilerin toplanmasını ve yorumlanmasını içeren ölçme ve değerlendirme çalışmalarımızı yapmaktayız. ÖĞRENCİ TAKİP PROGRAMI Okulumuzda her öğrenciyi bir mentör öğretmen takip eder. *Mentor öğretmen öğrencinin ders notlarından arkadaşlık ilişkilerine, verimli ders çalışma yöntemlerinden devamsızlığına kadar her şeyiyle yakından ilgilenir ve öğrencimiz hakkında bir dosya tutar. ...