Karma Eğitim Modeli
Anadolu, Yıldırım Beyazıt Cd. No:90, 34275 Arnavutköy / İstanbul
0 (212) 597 67 77
Hemen Bilgi Alın
Karma Eğitim Modeli
Nedir?
Okulumuzda uygulanan etkinliklerde ve her sınıf düzeyinde farklı model ve
kuramdan (tam öğrenme modeli, sosyal bilişsel öğrenme kuramı, çoklu zekâ kuramı, basamaklı
öğretim modeli, aktif öğrenme modeli, kuantum öğrenme, supercamp uygulaması)
faydalanıldığından dolayı böyle bir yapılanma düşünülmüştür.
Aşağıda hangi etkinliklerde hangi sınıf düzeyinde hangi model veya kuramın kullanıldığı ve
bunların Fen Bilimleri Kolejindeki
uygulaması ve model veya kuramın tanımlanması birlikte sunulmuştur.
Çoklu zekâ kuramını esas alarak hazırlanan bu model insanların çok farklı
zekâ alanlarına (8 farklı zekâ alanı) sahip olduğunu, herkesin kendine özgü bir
zekâ profilinin bulunduğunu, bütün zekâ alanlarının dinamik olduğunu, bu açıdan öğretim sürecinde sadece bir
zekâ alanına ait etkinliklere yer verilemeyeceğini dile getirir.
Öğretim süreci farklı zekâ alanlarına hitap edecek şekilde
yapılandırılmalı, farklı uygulamalara yer verilmelidir. Ayrıca öğretim
sürecinde zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarının oluşturulması, farklı
materyal, araç ve gereçlerle desteklenmelidir.
Bu açıdan okulumuz Karma Öğretim Modeline uygun etkinliklere yer vermeye
çalışmaktadır.
Çünkü bu modelde öğrenmedeki eksikliklerin
giderilmesi dikkate alınmakta
ve interaktif destekli öğrenme yoluyla zenginleştirilmiş öğrenme imkânı sunulmaktadır. Aktif
öğrenme yoluyla öğrencinin etkin katılımına yer verilmesi amaçlamakta, bu yolla
öğrencinin aktif katılımıyla monoton bir sürecin önüne geçilmektedir. Farklı zekâ alanları göz önüne
alınarak süreç yapılandırılmaktadır.
KAYNAK ALINAN ÖĞRETİM
TEKNİK, MODEL VE KURAMLARI
Çoklu Zekâ
Kuramı: Çoklu zekâ kuramı, insanların çok farklı zekâ alanlarına (8 farklı zekâ
alanı) sahip olduğunu, herkesin kendine özgü bir zekâ profilinin bulunduğunu,
bütün zekâ alanlarının
dinamik olduğunu,
bu açıdan öğretim sürecinde sadece bir zekâ alanına ait etkinliklere yer
verilemeyeceğini dile getirir.
Tam Öğrenme Modeli: Bu modele göre tam öğrenmenin gerçekleşebilmesi
için olumlu öğrenme
koşulları sağlanırsa, yeterli zaman ayrılırsa, öğrenci katılımı sağlanırsa, bir
ünite tam öğrenildikten sonra diğer üniteye geçilirse, bunun için gerekli ek
öğrenme imkânı verilirse tüm öğrencilerin başarılı olmaları kaçınılmaz olur.
Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli (Keller Planı): Öğrenciler arasında
bireysel farklılıklar bulunmaktadır. Dolayısıyla öğrencilerin öğrenme hızları
da farklılık gösterir. Bu model
“her öğrenciye kendi öğrenme hızına uygun bir şekilde öğretim imkânı
sunulmalıdır” görüşüne göre yapılandırılmıştır.
Basamaklı Öğretim Modeli (Nunley): Bu model daha çok yabancı dil
öğretiminde kullanılan bir modeldir. Bu yaklaşım bireysel farklılıklara göre
öğretimin planlanması gerektiğini öngörür. Öğrencinin bilgiyi alan bir durumdan
çıkarılarak bilgiye ulaşan, yeni bilgiler üretebilen bir duruma getirilmesi
gerektiğini savunur.
Aktif Öğrenme Modeli: Aktif öğrenme; öğrencinin kendi öğrenmesinin yönetim
ve sorumluluğunu üzerine aldığı, zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorlandığı
bir öğrenme biçimi olarak tanımlanabilir. Aktif öğrenme bireyin ilgi, ihtiyaç
ve yeteneklerini dikkate alan, bireye çoklu öğrenme ve değerlendirme fırsatları
sunan bir yaklaşımdır.
Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı (Bandura): Sosyal öğrenme kuramında birey,
kendi davranışlarını gözleyip, kendi ölçüleriyle karşılaştırarak değerlendirir
ve kendini pekiştirerek ya da cezalandırarak davranışlarını düzenler. Bu kurama göre insan
kendi davranışlarını kontrol edebilir,
dışarıdan başkalarının kontrolüne ihtiyacı yoktur.
Dokuz Tip Mizaç Modeli: Mizaç temelli eğitim; doğuştan gelen, yaşam boyu
değişmeyen, bireyin algı, motivasyon ve bakış açılarını belirleyen mizaç
yapısını temel alarak, bireysel farklılıkları tespit etmeyi ve bu farklılıklara
uygun eğitim yaklaşımı belirlemeyi olanaklı kılar. Mizaç temelli eğitim
yaklaşımı, mizaç yapısı ile eğitim ve sosyal çevre ile etkileşim içerisinde
değişebilen ve şekillenebilen karakter ve kişilik kavramları arasındaki sınırı
net bir biçimde çizer.
Kuantum Öğrenme ve Supercamp: Öğrenmeyi anlamlı ve eğlenceli
kılmak amacıyla DePorter tarafından Supercamp’ler oluşturulmuştur. Her yaş
grubunun katıldığı okuduğunu anlama, çalışma becerileri, yazma becerileri,
eleştirel düşünme ve yaşam becerileri gibi konuların verildiği kamplar yapılır.
Bu kamplarda sadece öğrenciler değil öğretmenler, yöneticiler ve şirket
çalışanları da eğitim alabilmektedirler. Supercamplar; belli bir mekânda bir
araya gelerek ele alınan eser, kitap ve problemlerin derinlemesine sorgulanmasını içerir.
Probleme Dayalı Öğrenme: Bu model hazır bilgilerin öğrenciye
aktarımından öte gerçek yaşama ait problemlerin doğrudan öğrenci katılımıyla
araştırılmasını, incelenmesini ve elde edilen verilerin sınıfta sunumunu,
paylaşımını içeren bir modeldir. Probleme dayalı öğrenme modelinde problem
çözme yöntemi kullanılır.
Proje Tabanlı Öğrenme: Proje çalışması bir problemin bireysel
veya grupla çözülme sürecidir. Proje çalışması sırasında bir ürün ortaya çıkar.
Bu ürünün hazırlanması sırasındaki süreç proje tabanlı öğretimdir. Proje
yaklaşımı öğrencilerin araştırıcı yanlarını ortaya çıkararak onların problem
çözme becerilerini arttırır. Proje çalışması çoklu zekâ kuramına da uygun bir
çalışmadır. Bu öğrenme modeli altında uygulanan araştırma ödevleri; öğrencilerimizin merak
duygusunun gelişimini sağlamaktadır. Belirlenen konularda verilen araştırma
ödevleri, öğrencilerimizi sorumluluk almaya teşvik ederek aynı zamanda internetin bilinçli
kullanımı konusunda da onları yönlendirmektedir.
Hızlı Erişim
- Anadolu, Yıldırım Beyazıt Cd. No:90, 34275 Arnavutköy / İstanbul
- 0 (212) 597 67 77
- 0531 891 12 12 - 0531 891 13 13
- 05318911313